2013 Wales dag 00

2013 Wales Deelnemers

2013 Wales dag 01

18/8/2013: Engsbergen - Aberdare

Rond 06.00 uur vertrekken we met de minibus.  Wim pikt iedereen op.  In Calais kunnen we de ferry 1 uur vroeger nemen dan gepland.  We moeten natuurlijk nog langs allerlei controles en moeten ons op den duur haasten om nog tijdig op de boot te kunnen.

Vanaf nu moeten we links rijden.  We beslissen om nog lang Stonehenge te rijden, dat ligt ongeveer op de route.  Als we bijna in Stonehenge zijn, onstaat er een file.  Is er iets gebeurd, vragen we ons af.  Achteraf blijkt het een "kijkfile" voor Stonehenge te zijn.

2013 Wales 01

Lees meer: 2013 Wales dag 01

2013 Wales dag 03

20/8/2013: Clyngwyn B&B (Pontneddfechan) - Ystradgynlais

Rond 07.30 uur ontbijten we in de B&B.  Zeer uitgebreid ontbijt.  Jeff Calligan, de vriend van de eigenaars, vertelt ons over zijn firma: Mountain and River Activities Ltd.

Om 8.45 vertrekken we vandaag op tocht.  Er staat ons redelijk veel verharde weg te wachten en niet te veel op en neer.  We vertrekken door het Coed y Raiadr-bos, richting Henrhyd-Isaf waterval.  We nemen hier wat fotokes achter een watergordijn.  De tocht gaat verder door een mooie vallei GraigLlech naar Abercraff. Rond de middag eten we onze bokes op in de tuin van de Abercraff Inn.

2013 Wales 03

Lees meer: 2013 Wales dag 03

2013 Wales dag 02

19/8/2013: Aberdare - Clyngwyn B&B (Pontneddfechan)

Vandaag een "full English" breakfast.

We rijden eerst met de minibus langs de ECO-camping in Glyntawe.  We geven onze slaapmatjes af en rijden dan verder naar de jeugdherberg in Llwyn Y Celyn.

We vertrekken rond 10.30 uur op tocht.  Het eerste stuk is al onmiddelijk heel steil.  De klim gaat naar Craig Cerrig Gleistad.  Dan verder door veen naar Fan Fowr en afdalen naar het stuwmeer van Ystradfellte Reservoir.  Rond 13.00 eten we daar onze picknick.  We wandelen verder naar Ystradfellte.  In't begin over asfalt, dan over een wandelpad.  In Ystradfellte drinken we iets.

2013 Wales 02

Lees meer: 2013 Wales dag 02

2013 Wales dag 04

21/8/2013: Ystradgynlais - Llandlusant

In de Merlins kunnen we pas om 09.00 uur ontbijten.  Daarom gaan we in de Commercial Street eten ontbijten bij "The Loaf".  We gaan terug voor een "English breakfast".

Vandaag lijkt het weer minder goed te worden.  Rond 10.00 uur zijn we op pad.  Eerst een stuk over asfalt om het dorp uit te geraken, dan het bos in en over de venen.  Vandaag is er niet echt een pad.  Stilaan komt er mist op.  Navigeren wordt moeilijker.  We starten de GPS op om de hoogtemeters te weten en wandelen op kompas.  Een topografische kaart van Wales hebben we niet voor de Garmin-wandelGPS.  Onze gids Marc doet het goed.  Vanuit Ystradgynlais volgen we de River Giedd (Afon Giedd), dan meer noordwaarts via Cefn Mawr, Banwen Gwyn, dan NW via Cave Carreg Yr Ogo verder noordwaarts naar Llandlusant.